DIY haarspeldjes maken 

Jawel, afgelopen week heb ik de creatieve moeder uitgehangen. Ik heb namelijk zelf haarspeldjes gemaakt voor Femke.

Toen ik mijn moeder deze foto stuurde, was haar reactie “Leuk zeg, maar die heb je echt niet zelf gemaakt”. Gelukkig had ik ook tijdens het maken van de speldjes foto’s genomen.


Zelf maken, een stuk voordeliger!

Het is echt heel eenvoudig om de speldjes te maken en daarom ook zo leuk! Daarnaast bespaar je nog eens een hoop geld. Voor deze speldjes betaal je normaal al snel €2,-€2,50 per stuk. Wanneer je zelf maakt en dus alles los koopt kom je ongeveer op €0,40 cent per speldje.

Stap voor stap, speldjes maken

Omdat ik veel vragen kreeg over hoe ik de speldjes heb gemaakt, laat ik het jullie hierbij zien.

Stap 1

Stap 1

Maak met een heel scherp mesje een sneetje in de achterkant van het hoesje. Let goed op dat de hoogte van het sneetje ongeveer zo is als op de foto.

Stap2

Stap 2

Schuif nu het speldje in het hoesje en ze vast met een klein drupje lijm.

Stap 3

Stap 3

Kies nu uit wat je op het speldje wilt hebben. Er is ruime keus in bijvoorbeeld roosjes, hartjes, sterretje, vlinders, cupcakes, noem maar op. Deze plak je ook met een druppeltje (sieraden/alles)lijm vast.

Stap 4

Stap 4

Gebruik een ander speldje om de applicaties goed te laten harden aan het speldje. Na 5 minuutjes zit alles goed vat.

Kind kan de was doen!

Makkelijk hè! En zo gemaakt.

Waar kocht ik mijn spulletjes?

Ik kreeg ook veel vragen waar ik de spulletjes vandaan had. Ik bestelde deze via de webshop van brocanteroosjes.nl. Ik heb de speldjes op zondag besteld en op dinsdag per post ontvangen. Super toch!

Gaan jullie ook aan de slag?

Ik ben benieuwd of jullie nu ook zelf aan de slag gaan. Laat je een berichtje achter?

6 Reacties op “DIY haarspeldjes maken 

Plaats een reactie